Tomt på lager

Specialized Stumpjumper Evo Comp Alloy

No color

La oss få noe klart, Stumpjumper EVO Alloy er ikke en «normal» stisykkel. Den er bygd for å bli kjedelig, enkel og enkel. Med den samme helt nye designen som sine karbonbrødre – inkludert en justerbar hoderørsvinkel, 150 mm ytelsestilpasset vandring, tilpasningsevnen til S-størrelse og SWAT™-dørintegrering – i et lett, men tøft M5 Alloy-chassis, er du kommer til å kunne bombe ned stier som du trodde du ikke kunne røre uten en fullverdig DH-rigg.

Beskrivelse

Spesifisert med en enkel SRAM NX Eagle 12-trinns drivlinje, bomber 30 mm brede lettmetallfelger og plysj Fox FLOAT Performance-oppheng, er det ingen tvil om at Stumpjumper EVO Comp Alloy er kledd for å makulere.

  • All reise i verden er ubrukelig uten riktig sjokkinnstilling og kinematikk. For den nye Stumpjumper EVO-designen prioriterte vi kinematisk ytelse. Ved å bruke lærdommene mens vi utviklet Enduro, og deretter med mer enn 1000 timer med utvikling av felt- og opphengslaboratorier, har vi ikke bare forbedret pedalytelsen til Stumpjumper, men vi har gjort den mer dyktig, smidig og livlig. Vi økte anti-knebøy, slik at fjæringen bedre motstår pedalbob, og vi forbedret bump-ytelsen ytterligere ved treff med firkantet kant. Bunnlinjen? Denne tingen makulerer stier, ikke ben.
  • S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumper EVO er vår mest progressive til nå. Lang, lav, slakk, kort forskjøvet gaffel, brattere seterørsvinkel – dette er krav for moderne progressiv kjøring. Men ikke alle jibber på samme måte, og derfor er geoen på nye Stumpjumper EVO fullt justerbar med seks forskjellige innstillinger. Du kan justere BB-høyden med 10 mm, du kan justere hodevinkelen med to grader, og du kan gjøre disse justeringene uavhengig av hverandre. Til slutt, hvis du vil gå i full-party mullet-modus, lar EVO deg kjøre et 27,5-tommers bakhjul sammen med en 29-tommers front.
  • Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt.
  • Vi introduserte SWAT™-døren på Stumpjumperen i 2016, og la til plass i rammen din for de «oh sh**t»-nødvendighetene som pumper og reserverør, og gjorde umiddelbart jerseylommer overflødige.

Teknisk informasjon

RAMMESETT
SWAT
SWAT™ dørintegrasjon
Ramme
M5 legert chassis og bakre ende, asymmetrisk design, 29" Trail Geometri med S-størrelse, SWAT™ dørintegrering, justering av hoderørsvinkel, horst pivot BB-justering, gjenget BB, helt lukket intern kabelføring, 12x148 mm utfall, forseglet patronlager pivots, utskiftbar girhenger, 150 mm vandring
Seteperm
Legering, 38,6 mm

DEMPER
Støtdemper bak
FOX FLOAT X Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air-hylse, 2-posisjonsspak m/ LSR-justering, S1:210x50mm, S2-S6:210x55mm
Gaffel
FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP-demper, toposisjons sveipejustering, 15x110mm aksel, 44mm offset, S1:150mm vandring, S2-S6:160mm vandring

COCKPIT
Styre
Spesialisert, 6061 legering, 6-graders oppsveip, 8-graders tilbakesveip, 30 mm stigning, 800 mm bredde
Teip
Spesialiserte Trail Grips
Stilk
Alloy Trail Stem, 35 mm stangboring
Sal
Bridge Comp, Hule Cr-mo skinner, 155/143mm
Setestolpe
X-Fusion Manic, uendelig justerbar, to-bolt hode, bunnmontert kabelføring, ekstern SLR LE spak, 34,9, S1: 100 mm, S2: 125 mm, S3: 150 mm, S4/S5: 175 mm, S6: 190 mm

BREMSER
Forbremsen
4-stempels caliper, hydraulisk skive, 200mm
Bakbrems
SRAM Code R, 4-stempels caliper, hydraulisk skive, 200mm

DRIVVERK
Kjederinger
Stål, 30T
Girspaker
SRAM NX Eagle, avtrekker, 12-trinns
Veivsett
SRAM NX Eagle, DUB, S1:165 mm, S2-S5: 170 mm, S6: 175 mm
Bakskifter
SRAM NX Eagle, 12-trinns
Kjede
SRAM NX Eagle, 12-trinns
Kassett
SRAM NX Eagle PG-1230, 12-trinns, 11-50t
Bunnbrakett
SRAM DUB, BSA 73mm, gjenget

HJUL
Innerrør
Standard, Presta ventiler
Felger
Spesialisert 29, krokløs legering, 30 mm indre bredde, tubeless klar
Bakdekk
Eliminator, GRID TRAIL-hus, GRIPTON® T7-blanding, 29x2,3"
Eiker
DT Swiss Industry
Frontdekk
Slakter, GRID TRAIL-hus, GRIPTON® T9-blanding, 2Bliss Ready, 29x2,3"
Hub foran
Legering, forseglede patronlager, 15x110 mm gjennomgående aksel, 28 timer
Bakre nav
Legering, forseglede patronlager, 12x148 mm gjennomgående aksel, 32 timer

Spesifikasjoner

Størrelse

S4

Type

Fulldempet stisykkel

Merke

SPECIALIZED

Farge

No color

Omtaler

Spørsmål

Handlekurv