Retur
Spørsmål og svar om retur.
Hvordan returnerer du en vare(er).
Hos oss er det enkelt å returnere varer du har kjøpt. Fyll ut returskjema som fulgte med pakken.
Ved bruk av forhåndsutfylt returseddel til å sende varer i retur vil du bli belastet 99,- ink mva for vanlige småpakker, lange/store pakker(f.eks pulk, staver, ski eller sykkel) 199,- ink mva, elsykkel,- ink mva. Dette vil trekkes fra din tilbakebetaling når vi mottar varen.
Skulle vi ha sendt deg feil vare(er) er retur selvfølgelig gratis.
Uavhentede pakker går ikke under retur og vil medføre en gebyr på kr 199,-.
Returer blir behandlet fortløpende når vi mottar varene, men det kan ta litt lengre tid rundt visse tider av året (f.eks jul, store salgsdager osv). Normal behandlingstid er 2-6 dager.
Når det gjelder reklamasjoner, vil behandlingstiden variere, da hver sak er unik og blir løst i samarbeid med leverandøren.
Når returen er behandlet vil det ta ca 5-7 virkedager før beløpet er tilbakeført, avhengig av betalingsmetode.
Dersom du ønsker å angre på ditt kjøp, har du alltid en angrefrist på 14 kalenderdager fra den dagen du mottok den siste varen. Angrefristen er regulert av angrerettloven og fastsetter plikter og rettigheter mellom forbrukeren og den næringsdrivende.
Angående angrerettloven har privatpersoner rett til å inspisere produktet før retur uten ekstra kostnad innenfor angrefristen. Dersom produktet kun er prøvd eller undersøkt på en måte som tilsvarer det man kunne gjøre i en vanlig butikk, vil kunden få refundert hele kjøpesummen og fraktkostnadene. Hvis produktet derimot er brukt i angrefristen og dette har resultert i en redusert verdi, vil foretaket foreta et fradrag i kjøpesummen tilsvarende den objektive verdireduksjonen før resten av kjøpesummen og fraktkostnadene blir tilbakebetalt. Kunden vil motta dokumentasjon via e-post dersom det foreligger uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører en verdireduksjon.
Vi ber vennligst om at merkelapper ikke fjernes, og at original emballasje eller salgsforpakning blir behandlet forsiktig.
For tilvirkningskjøp som ski og bindinger, hvor vi har utført montering på dine vegne, gjelder ikke angreretten. Dette skyldes at varene er spesialtilpasset deg som bruker og dermed ikke kan anses som salgbare som nye. Andre varer man ikke kan returnere varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt, eksempelvis sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy, eller varer som er forseglet, som GPS-kart og minnekort. Dersom du er usikker, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss før du returnerer varen.
Les alt om kjøpsvilkårene HER.
Har du mistet returskjema kan du laste ned det her. LAST NED
Skal du bytte vare må du returnere varen du har kjøpt og bestille på nytt den varen du vil bytte til.
Skulle vi mot formodning sende deg feil vare er det fint om du kontakter oss så fort som mulig. Det gjør at vi kan få sendt deg riktig vare fortere.
Vi dekker selvfølgelig returen av den feilsendte varen.