Stumpjumper EVO Pro er et bevis på ytelse på full gass. Med en helt ny design, fra dens S-størrelsesgeometri med en justerbar hoderørsvinkel, til dens 150 mm strimleklar vandring, er denne tingen en full-on ripper. Og for å toppe det, har dens konstruksjon blitt håndplukket for å holde den totale vekten lav og brenningen høy.
Fox Factory fjæring, 30 mm brede karbonhjul, XO1 Eagle drivverk? Å, ja. Med Stumpjumper EVO Pro får du alle godsakene til en mer velsmakende pris.
Hva får du når du parer et 29-tommers forhjul med et 27,5-tommers bakhjul? Stumpjumper EVO Pro, det er det. Med alle trekkraft- og håndteringsfordelene til en 29er, men med et mindre, mer manøvrerbart bakhjul, passer dette mulletoppsettet til en mer jibby, leken stil. Den er hjemme i sykkelparken, og er en total blast å kutte løs med i løypa.
All reise i verden er ubrukelig uten riktig sjokkinnstilling og kinematikk. For den nye Stumpjumper EVO-designen prioriterte vi kinematisk ytelse. Ved å bruke lærdommene mens vi utviklet Enduro, og deretter med mer enn 1000 timer med utvikling av felt- og opphengslaboratorier, har vi ikke bare forbedret pedalytelsen til Stumpjumper, men vi har gjort den mer dyktig, smidig og livlig. Vi økte anti-knebøy, slik at fjæringen bedre motstår pedalbob, og vi forbedret bump-ytelsen ytterligere ved treff med firkantet kant. Bunnlinjen? Denne tingen makulerer stier, ikke ben.
S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumper EVO er vår mest progressive til nå. Lang, lav, slakk, kort forskjøvet gaffel, brattere seterørsvinkel – dette er krav for moderne progressiv kjøring. Men ikke alle jibber på samme måte, og derfor er geoen på nye Stumpjumper EVO fullt justerbar med seks forskjellige innstillinger. Du kan justere BB-høyden med 10 mm, du kan justere hodevinkelen med to grader, og du kan gjøre disse justeringene uavhengig av hverandre. Til slutt, hvis du vil gå i full-party mullet-modus, lar EVO deg kjøre et 27,5-tommers bakhjul sammen med en 29-tommers front.
Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt.
Vi introduserte SWAT™-døren på Stumpjumperen i 2016, og la til plass i rammen din for de -oh s**t-nødvendighetene som pumper og reserverør, og gjorde umiddelbart jerseylommer overflødige. Med den nye Stumpjumperen har vi økt volumet og lagt til en SWAT™ blære, noe som gir deg 22 oz ekstra vannlagring – samme størrelse som en liten vannflaske – skjult i nedrøret ditt.