Stumpjumper Alloy bringer helt ny fjæringskinematikk og progressiv geometri inn i en fulllegeringspakke som er både lett og ekstremt slitesterk. Utstyrt med et problemfritt SRAM SX 12-trinns gruppesett, er Stumpjumper Alloy ditt alltilgangspass for stieventyr.
LØYBENCHMARKET — Da vi satte oss for å designe den helt nye Stumpjumperen, forfulgte vi noen tunge mål. Den måtte utmerke seg på alle slags løyper, for enhver rytterstil. For å oppnå det gikk vi etter seriøs vektreduksjon uten å ofre holdbarhet, et stivt, responsivt chassis som fortsatt kjører lett og livlig, geometri som forbedrer alles kjøring, og den beste fjæringskinematikken vi vet hvordan vi skal designe. Det viser seg at du kan ha kaken din og spise den også med den nye Stumpjumperen.
DEN SØTESTE 130MM REISEN DU NOENSINNE KAN KJØRE — Vi masserte kinematikken til Stumpjumper-opphenget for å få frem den aller beste allround-ytelsen som er mulig i en 130 mm-pakke. Utallige timer med utvikling av suspensjonslaboratorier og felttesting skapte en raffinert ripper på midten som spiser stort terreng som et tyngdekraftsmatet beist, håndterer som en drøm overalt, og klatrer som om den har en motor.
PROGRESSIV GEOMETRI — S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumperen treffer den progressive sweet spot. Den er lang, lav og slakk, med en kort forskjøvet gaffel og en brattere seterørvinkel. Disse tallene kombineres for å gjøre turen mer stabil, mer carvealious, mer komfortabel klatring, mer bedre overalt. Med FlipChip-justering kan du finjustere passformen din ytterligere, og sikre at din nye Stumpjumper yter feilfritt uansett terreng du velger.
RIDER-FIRST ENGINEERED™ — Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt, Og med lett mener vi ekte lett: 2250 gram (S-Works, S-3 størrelse, med bakdemper).