Tomt på lager

Specialized Stumpjumper Alloy S5

whtsge/blk

Rå fulldemper med haugevis av egenskaper

Str: S5

Beskrivelse

Stumpjumper Alloy bringer helt ny fjæringskinematikk og progressiv geometri inn i en fulllegeringspakke som er både lett og ekstremt slitesterk. Utstyrt med et problemfritt SRAM SX 12-trinns gruppesett, er Stumpjumper Alloy ditt alltilgangspass for stieventyr.

LØYBENCHMARKET — Da vi satte oss for å designe den helt nye Stumpjumperen, forfulgte vi noen tunge mål. Den måtte utmerke seg på alle slags løyper, for enhver rytterstil. For å oppnå det gikk vi etter seriøs vektreduksjon uten å ofre holdbarhet, et stivt, responsivt chassis som fortsatt kjører lett og livlig, geometri som forbedrer alles kjøring, og den beste fjæringskinematikken vi vet hvordan vi skal designe. Det viser seg at du kan ha kaken din og spise den også med den nye Stumpjumperen.
DEN SØTESTE 130MM REISEN DU NOENSINNE KAN KJØRE — Vi masserte kinematikken til Stumpjumper-opphenget for å få frem den aller beste allround-ytelsen som er mulig i en 130 mm-pakke. Utallige timer med utvikling av suspensjonslaboratorier og felttesting skapte en raffinert ripper på midten som spiser stort terreng som et tyngdekraftsmatet beist, håndterer som en drøm overalt, og klatrer som om den har en motor.
PROGRESSIV GEOMETRI — S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumperen treffer den progressive sweet spot. Den er lang, lav og slakk, med en kort forskjøvet gaffel og en brattere seterørvinkel. Disse tallene kombineres for å gjøre turen mer stabil, mer carvealious, mer komfortabel klatring, mer bedre overalt. Med FlipChip-justering kan du finjustere passformen din ytterligere, og sikre at din nye Stumpjumper yter feilfritt uansett terreng du velger.
RIDER-FIRST ENGINEERED™ — Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt, Og med lett mener vi ekte lett: 2250 gram (S-Works, S-3 størrelse, med bakdemper).

Teknisk informasjon

RAMMESETT
RAMME
Legert chassis og bakre ende, asymmetrisk design, 29 Trail Geometry, horst pivot BB-justering, gjenget BB, 12x148 mm dropouts, forseglede patronlagertapper, utskiftbar girhenger, 130 mm vandring
SETEKLEMME
Legering, 38,6 mm
SUSPENSJON
STØTDEMPER BAK
X-Fusion 02 Pro RL, Rx Trail Tune, rebound-justering, lockout S1: 190x42,5 mm, S2-S6: 190x45 mm
FORGAFFEL
RockShox 35 Silver, Solo Air, 44 mm offset, rebound-justering, nøkkelferdig låsing, 15x110 mm Boost™ Maxle® Lite gjennomgående aksel, 140 mm vandring
COCKPIT
SETEPOSE
TranzX dropper, 34,9 mm, S1: 100 mm, S2: 125 mm, S3: 150 mm. S4-S5: 170 mm, S6- 200 mm
SAL
Body Geometry Bridge Sadel, stålskinner
TEIP
Spesialiserte Trail Grips
STYRING
Spesialisert, 6061 legering, 6-graders oppsveip, 8-graders tilbakesveip, 30 mm stigning, 780 mm bredde
FRONT-PIN
Alloy Trail Stem, 35 mm bar boring
BREMSER
BAKBREMS
Tektro Gemini Comp, hydraulisk skive, resin pad, 180mm
FORBREMSEN
Tektro Gemini Comp, hydraulisk skive, resin pad, 200mm
KJØR TOG
KJEDERINGER
48/35T
VEIVKUS
SRAM Powerspline
VEVAKSEL
SRAM SX Eagle, S1: 165 mm, S2-S5: 170 mm, S6: 175 mm
KJEDE
SRAM SX Eagle, 12-trinns
PATRON
SRAM PG-1210 Eagle, 11-50t
GIRVEKSLER
SRAM SX Eagle, avtrekker, 12-trinns
BAKGIR
SRAM SX Eagle, 12-trinns
HJUL
SLANGER
Standard, Presta ventil
BAKDEKK
Skjærsilden, GRID-hus, GRIPTON® T7-blanding, 29x2,3"
FOR DEKK
Slakter, GRID-hus, GRIPTON® T7-blanding, 29x2,3"
BAK HUB
Legering, forseglede patronlager, 12x148 mm gjennomgående aksel, 32 timer
FOR NAV
Legering, forseglede patronlager, 15x110 mm gjennomgående aksel, 32 timer
FELGER
Dobbelvegglegering, 27 mm innvendig bredde, 28 timer
HJUL OG DEKK
EIKER
Rustfritt, 14g

Spesifikasjoner

Størrelse

S5

Farge

whtsge/blk

Type

Fulldempet stisykkel

Omtaler

Spørsmål

Handlekurv