Den helt nye Levo leverer utrolig kraft som gjør at å sykle stier går som en lek. Siden introduksjonen har Levo satt standarden annenhver e-MTB sikter mot, og den nye Levo-n hever den listen igjen.
Turbo Alloy Levo har en Turbo Full Power 2.2 motor og sammen med specialized sin Turbo Connect Unit får du en jevn og sømløs tur. 4x din egen kraft står alltid til din disposisjon.
Det starter med vår Turbo Full Power 2.2-motor og Turbo Connect Unit (TCU), som gir Levo en jevn og sømløs forsterkning av innsatsen din – 4x din kraft som lar deg velge hvor du skal sykle, og når du vil gjøre det. Levo bryter også begrensninger når det kommer til rekkevidde, og forsterker innsatsen din opp til 5 timer. Nå kan du sykle lenger og utforske mer enn noen gang før. Og den optimaliserte rammen, sammen med 150 mm spesialtilpasset bakdemper og justerbar geometri som gir en stabil og naturlig tur som ingen andre. For på slutten av dagen er det turen som betyr noe.
The Turbo Levo pairs our all-new M5 alloy chassis and the smoothest and most powerful motor on the market with the most value-packed drivetrain, suspension, and brake components available. The result is a bike that puts plenty of high-dollar e-MTBs to shame.
Levo’s fully integrated Turbo Full Power 2.2 motor, 500Wh battery, and Turbo Connect Unit deliver category-leading 90 Nm of torque and 565 watts of power for up to five hours of ride time, empowering you to ride farther and faster than ever before.
The Levo’s Turbo Connect Unit (or “TCU”) is more than an “On-Off” button—it’s the brains of the bike. The TCU shows your battery level and power-assist mode. It also communicates, via ANT+/Bluetooth®, with our optional handlebar display to display even more information about your day’s ride.
A dedicated mixed-wheel size design with a 27.5” wheel in the back and 29” up front delivers a nimble ride that carves circles around other full-power e-MTBs. A generous cockpit centers you on the bike, optimizing traction and corner control. The low bottom bracket, slack headtube angle and reduced fork offset keep things stable in the rough.
Levo offers two distinct geometry settings, allowing you to easily dial-in its performance for any riding style and any terrain. Bottom bracket height can be fine-tuned up or down by 7mm.
Levo’s 150mm of rear travel is supple on small bumps, devours square-edged hits without a twitch, eats massive G-outs for breakfast, yet still offers amazing pedal response and delivers your power to the ground with total efficiency.
The Levo’s S-Sizing is based on what matters—rider size and style, not inseam. Six sizes, all with similar headtube lengths and standover, allow you to choose the size that best suits your individual style. Smaller S-Size numbers are going to be nimble and more flickable, while bigger S-Sizes deliver more stability and a roomier ride.