Tomt på lager

SPECIALIZED Stumpjumper Alloy

SATIN BLACK

Lett og slitesterk stumpjumper med progressiv geometri
RockShox demper og gaffel
SRAM SX 12-trinns drivverk

Beskrivelse

Stumpjumper Alloy bringer helt ny fjæringskinematikk og progressiv geometri inn i en hellegeringspakke som er både lett og ekstremt slitesterk. Utstyrt med et problemfritt SRAM SX 12-trinns gruppesett, er Stumpjumper Alloy ditt alltilgangspass for stieventyr.

THE TRAIL BENCHMARK — Da vi satte oss for å designe den helt nye Stumpjumperen, forfulgte vi noen tunge mål. Den måtte utmerke seg på alle slags løyper, for enhver rytterstil. For å oppnå det gikk vi etter seriøs vektreduksjon uten å ofre holdbarhet, et stivt, responsivt chassis som fortsatt kjører lett og livlig, geometri som forbedrer alles kjøring, og den beste fjæringskinematikken vi vet hvordan vi skal designe. Det viser seg at du kan ha kaken din og spise den også med den nye Stumpjumperen.

THE SWEETEST 130MM OF TRAVEL YOU’LL EVER RIDE — Vi masserte kinematikken til Stumpjumper-opphenget for å få frem den beste allround-ytelsen som er mulig i en 130 mm-pakke. Utallige timer med utvikling av suspensjonslaboratorier og felttesting skapte en raffinert ripper på midten som spiser stort terreng som et tyngdekraftmatet beist, håndterer som en drøm overalt, og klatrer som om den har en motor.
PROGRESSIV GEOMETRY — S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumperen treffer den progressive sweet spot. Den er lang, lav og slakk, med en kort forskjøvet gaffel og en brattere seterørvinkel. Disse tallene kombineres for å gjøre turen mer stabil, mer carvealious, mer komfortabel klatring, mer bedre overalt. Med FlipChip-justering kan du finjustere passformen din ytterligere, og sikre at din nye Stumpjumper yter feilfritt uansett terreng du velger.

RIDER-FIRST ENGINEERED™ — Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt, Og med lett mener vi ekte lett: 2250 gram (S-Works, S-3 størrelse, med bakdemper).

Teknisk informasjon

FRAMESET
Frame
Alloy chassis and rear-end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, horst pivot BB adjustment, threaded BB, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 130mm of travel
Seat Binder
Alloy, 38.6mm
SUSPENSION
Fork
RockShox 35 Silver, Solo Air, 44mm offset, rebound adjust, TurnKey lockout, 15x110mm Boost™ Maxle® Lite thru-axle, 140mm of travel
Rear Shock
X-Fusion 02 Pro RL, Rx Trail Tune, rebound adjust, lockout S1:190x42.5mm, S2-S6: 190x45mm
COCKPIT
Stem
Alloy Trail Stem, 35mm bar bore
Saddle
Body Geometry Bridge Saddle, steel rails
Tape
Specialized Trail Grips
Handlebars
Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width
SeatPost
TranzX dropper, 34.9mm, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm. S4-S5: 170mm, S6- 200mm
BRAKES
Rear Brake
Tektro Gemini Comp, hydraulic disc, resin pad, 180mm
Front Brake
Tektro Gemini Comp, hydraulic disc, resin pad, 200mm
DRIVETRAIN
Cassette
SRAM PG-1210 Eagle, 11-50t
Bottom Bracket
SRAM Powerspline
Rear Derailleur
SRAM SX Eagle, 12-speed
Chain
SRAM SX Eagle, 12-speed
Crankset
SRAM SX Eagle, S1:165mm, S2-S5: 170mm, S6: 175mm
Shift Levers
SRAM SX Eagle, trigger, 12-speed
Chainrings
Steel, 30T
WHEELS
Rear Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
Front Hub
Specialized alloy front hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 15x110mm thru-axle, 32h
Front Tire
Butcher, GRID casing, GRIPTON® T7 compound, 29x2.3"
Rims
Double-wall alloy, 27mm internal width, 28h
Rear Tire
Purgatory, GRID casing, GRIPTON® T7 compound, 29x2.3"
Inner Tubes
TUBES,STANDARD 48MM PV LOW LEAD 29x1.75/2.4, MAXXIS BRAND
WHEELS & TIRES
Spokes
Stainless, 14g

Spesifikasjoner

Størrelse

S2, S4

Farge

SATIN BLACK

Type

Fulldempet stisykkel

Omtaler

Spørsmål

Handlekurv