SPECIALIZED Stumpjumper EVO Comp Alloy

Satin Morning Mist/Dark Navy

La oss få noe klart, Stumpjumper EVO Alloy er ikke en «normal» stisykkel. Den er bygd for å bli kjedelig, enkel og enkel. Med den samme helt nye designen som sine karbonbrødre – inkludert en justerbar hoderørsvinkel, 150 mm ytelsestilpasset vandring, tilpasningsevnen til S-størrelse og SWAT™-dørintegrering – i et lett, men tøft M5 Alloy-chassis, er du kommer til å kunne bombe ned stier som du trodde du ikke kunne røre uten en fullverdig DH-rigg.


kr 44 000

Beskrivelse

Spesifisert med en enkel SRAM NX Eagle 12-trinns drivlinje, bomber 30 mm brede lettmetallfelger og plysj Fox FLOAT Performance-oppheng, er det ingen tvil om at Stumpjumper EVO Comp Alloy er kledd for å makulere.

Hva får du når du parer et 29-tommers forhjul med et 27,5-tommers bakhjul? Stumpjumper EVO Comp Alloy, det er det. Med alle trekkraft- og håndteringsfordelene til en 29er, men med et mindre, mer manøvrerbart bakhjul, passer dette mulletoppsettet til en mer jibby, leken stil. Den er hjemme i sykkelparken, og er en total blast å kutte løs med i løypa.

All reise i verden er ubrukelig uten riktig sjokkinnstilling og kinematikk. For den nye Stumpjumper EVO-designen prioriterte vi kinematisk ytelse. Ved å bruke lærdommene mens vi utviklet Enduro, og deretter med mer enn 1000 timer med utvikling av felt- og opphengslaboratorier, har vi ikke bare forbedret pedalytelsen til Stumpjumper, men vi har gjort den mer dyktig, smidig og livlig. Vi økte anti-knebøy, slik at fjæringen bedre motstår pedalbob, og vi forbedret bump-ytelsen ytterligere ved treff med firkantet kant. Bunnlinjen? Denne tingen makulerer stier, ikke ben.

S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumper EVO er vår mest progressive til nå. Lang, lav, slakk, kort forskjøvet gaffel, brattere seterørsvinkel – dette er krav for moderne progressiv kjøring. Men ikke alle jibber på samme måte, og derfor er geoen på nye Stumpjumper EVO fullt justerbar med seks forskjellige innstillinger. Du kan justere BB-høyden med 10 mm, du kan justere hodevinkelen med to grader, og du kan gjøre disse justeringene uavhengig av hverandre. Til slutt, hvis du vil gå i full-party mullet-modus, lar EVO deg kjøre et 27,5-tommers bakhjul sammen med en 29-tommers front.

Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt.

Vi introduserte SWAT™-døren på Stumpjumperen i 2016, og la til plass i rammen din for de «oh sh**t»-nødvendighetene som pumper og reserverør, og gjorde umiddelbart jerseylommer overflødige. Med den nye Stumpjumperen har vi økt volumet og lagt til en SWAT™ blære, noe som gir deg 22 oz ekstra vannlagring – samme størrelse som en liten vannflaske – skjult i nedrøret ditt.

Teknisk informasjon

RAMMESETT

Seteperm

Legering, 38,6 mm

Ramme

M5 legert chassis og bakre ende, asymmetrisk design, 29/27,5" Trail Geometri med S-størrelse, SWAT™ dørintegrering, justering av hoderørsvinkel, horst pivot BB-justering, gjenget BB, helt lukket intern kabelføring, 12x148 mm utfall, forseglet patronlagertapper, utskiftbar girhenger, 150 mm vandring

SWAT

SWAT™ dørintegrasjon

SUSPENSJON

Gaffel

FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP-demper, to-posisjons sveipejustering, 15x110 mm QR-aksel, 44 mm offset, S1: 150 mm vandring, S2-S6: 160 mm vandring

Støtdemper bak

FOX FLOAT X Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air-hylse, 2-posisjonsspak m/ LSR-justering, S1:210x50mm, S2-S6:210x55mm

COCKPIT

Stilk

Alloy Trail Stem, 35 mm stangboring

Sal

Bridge Comp, Hule Cr-mo skinner, 155/143mm

Teip

Spesialiserte Trail Grips

Styre

Spesialisert, 6061 legering, 6-graders oppsveip, 8-graders tilbakesveip, 30 mm stigning, 780 mm bredde

Setestolpe

X-Fusion Manic, uendelig justerbar, to-bolt hode, bunnmontert kabelføring, ekstern SLR LE spak, 34,9, S1: 100 mm, S2: 125 mm, S3: 150 mm, S4/S5: 175 mm, S6: 190 mm

BREMSER

Bakbrems

SRAM-kode R, 4-stempels caliper, hydraulisk skive, 200mm senterlinje

Forbremsen

SRAM-kode R, 4-stempels caliper, hydraulisk skive, 200mm senterlinje

DRIVVERK

Bunnbrakett

SRAM DUB, BSA 73mm, gjenget

Kjede

SRAM NX Eagle, 12-trinns

Bakskifter

SRAM NX Eagle, 12-trinns

Kassett

SRAM NX Eagle, 12-trinns, 11-50t

Veivsett

SRAM NX Eagle, DUB, S1:165 mm, S2-S5: 170 mm, S6: 175 mm

Girspaker

SRAM NX Eagle, avtrekker, 12-trinns

Kjederinger

30T

HJUL

Bakre nav

Legering, forseglede patronlager, 12x148 mm gjennomgående aksel, 28 timer

Hub foran

Legering, forseglede patronlager, 15x110 mm gjennomgående aksel, 28 timer

Frontdekk

Slakter, GRID TRAIL-hus, GRIPTON® T9-blanding, 2Bliss Ready, 29x2,3"

Eiker

DT Swiss Industry

Bakdekk

Eliminator, GRID TRAIL-hus, GRIPTON® T7-blanding, 2Bliss Ready, 27,5 x 2,3"

Felger

Spesialisert 29F/27.5R, krokløs legering, 30 mm indre bredde, slangeløs klar

Innerrør

Standard, Presta-ventil

TILBEHØR

Pedaler

PEDAL, TESTRIDEPEDALER LEVERES AV SPECIALIZED

VEKT

Vekt

16,11 kg (35 lb, 8,3 oz)

Vekt Størrelse

S4

Spesifikasjoner

Type

Fulldempet

Størrelse

S3, S5

Farge

Satin Morning Mist/Dark Navy

Omtaler

Spørsmål

Handlekurv
SPECIALIZED-Stumpjumper-EVO-Comp-Alloy--Lillehammer-Sport-1SPECIALIZED Stumpjumper EVO Comp Alloy
kr 44 000Velg alternativ