Salg!

Specialized Stumpjumper Evo Elite Alloy

– SRAM XG Eagle 12-trinns kjedesett
– Fox float x factory støtdemper bak
– Fox Float 36 forgaffel

kr 50 400

Beskrivelse

La oss få noe klart, Stumpjumper EVO Alloy er ikke en “normal” stisykkel. Med den samme helt nye designen som sine karbonbrødre – inkludert en justerbar hoderørsvinkel, 150 mm ytelsestilpasset vandring, tilpasningsevnen til S-størrelse og SWAT™ – i et lett, men tøft M5 Alloy-chassis, kommer du til å kunne bombe ned stier som du trodde du ikke kunne røre uten en fullverdig DH-rigg.

Stumpjumper EVO Elite Alloy er bygget for å slå fra seg. Med SRAM GX Eagle 12-trinns drivlinje, kraftige 30 mm brede lettmetallfelger og Rx Tuned Fox FLOAT Factory-oppheng, takler den alt av stier i sin vei.

All reise i verden er ubrukelig uten riktig sjokkinnstilling og kinematikk. For den nye Stumpjumper EVO-designen prioriterte vi kinematisk ytelse. Ved å bruke lærdommene mens vi utviklet Enduro, og deretter med mer enn 1000 timer med utvikling av felt- og opphengslaboratorier, har vi ikke bare forbedret pedalytelsen til Stumpjumper, men vi har gjort den mer dyktig, smidig og livlig. Vi økte anti-knebøy, slik at fjæringen bedre motstår pedalbob, og vi forbedret bump-ytelsen ytterligere ved treff med firkantet kant. Bunnlinjen? Denne tingen makulerer stier, ikke ben.
S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumper EVO er vår mest progressive til nå. Lang, lav, slakk, kort forskjøvet gaffel, brattere seterørsvinkel – dette er krav for moderne progressiv kjøring. Men ikke alle jibber på samme måte, og derfor er geoen på nye Stumpjumper EVO fullt justerbar med seks forskjellige innstillinger. Du kan justere BB-høyden med 10 mm, du kan justere hodevinkelen med to grader, og du kan gjøre disse justeringene uavhengig av hverandre. Til slutt, hvis du vil gå i full-party mullet-modus, lar EVO deg kjøre et 27,5-tommers bakhjul sammen med en 29-tommers front.
Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt.
Vi introduserte SWAT™-døren på Stumpjumperen i 2016, og la til plass i rammen din for de «oh sh**t»-nødvendighetene som pumper og reserverør, og gjorde umiddelbart jerseylommer overflødige.

Teknisk informasjon

Frame

M5 Alloy chassis and rear-end, asymmetrical design, 29? Trail Geometry with S-Sizing, SWAT™ Door integration, head tube angle adjustment, horst pivot BB adjustment, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm of travel

Seat Binder

Alloy, 38.6mm

SWAT

SWAT™ Door integration

SUSPENSION
Rear Shock

FOX FLOAT X Factory, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 2-position lever w/ LSC adjustment, S1:210x50mm, S2-S6:210x55mm

Fork

FOX FLOAT 36 Factory, GRIP2 damper, 15x110mm, 44mm offset, S1: 150mm of travel, S2-S6: 160mm of travel

COCKPIT
Stem

Deity, 35.0mm

Handlebars

Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width

Tape

Specialized Trail Grips

Saddle

Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, 155/143mm

SeatPost

OneUp, Dropper Post-V2, MMX lever, 34.9 (S1:120mm, S2/S3:150mm, S4: 180mm, S5/S6: 210mm)

BRAKES
Front Brake

SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm

Rear Brake

SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm

DRIVETRAIN
Rear Derailleur

SRAM GX Eagle, 12-speed

Shift Levers

SRAM GX Eagle, 12-speed

Cassette

SRAM XG-1275, 12-speed, 10-52t

Chain

SRAM GX Eagle, 12-speed

Crankset

SRAM GX Eagle, DUB, S1:165mm, S2-S5: 170mm, S6: 175mm

Chainrings

Alloy, 30T

Bottom Bracket

SRAM DUB, BSA 73mm, threaded

WHEELS
Rims

Roval Traverse 29 Alloy, 30mm inner width, hand-built, 2Bliss Ready

Front Hub

Roval, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h

Rear Hub

Roval DT Swiss 370, Ratchet LN, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h

Spokes

DT Swiss Competition Race

Front Tire

Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3?

Rear Tire

Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3?

Inner Tubes

Standard, Presta valve

Spesifikasjoner

Størrelse

S3, S4, S5

Type

Fulldempet stisykkel

Omtaler

Spørsmål

Handlekurv
Specialized Stumpjumper Evo Elite Alloy
kr 50 400Velg alternativ