Beskrivelse
- All reise i verden er ubrukelig uten riktig sjokkinnstilling og kinematikk. For den nye Stumpjumper EVO-designen prioriterte vi kinematisk ytelse. Ved å bruke lærdommene mens vi utviklet Enduro, og deretter med mer enn 1000 timer med utvikling av felt- og opphengslaboratorier, har vi ikke bare forbedret pedalytelsen til Stumpjumper, men vi har gjort den mer dyktig, smidig og livlig. Vi økte anti-knebøy, slik at fjæringen bedre motstår pedalbob, og vi forbedret bump-ytelsen ytterligere ved treff med firkantet kant. Bunnlinjen? Denne tingen makulerer stier, ikke ben.
- S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumper EVO er vår mest progressive til nå. Lang, lav, slakk, kort forskjøvet gaffel, brattere seterørsvinkel – dette er krav for moderne progressiv kjøring. Men ikke alle jibber på samme måte, og derfor er geoen på nye Stumpjumper EVO fullt justerbar med seks forskjellige innstillinger. Du kan justere BB-høyden med 10 mm, du kan justere hodevinkelen med to grader, og du kan gjøre disse justeringene uavhengig av hverandre. Til slutt, hvis du vil gå i full-party mullet-modus, lar EVO deg kjøre et 27,5-tommers bakhjul sammen med en 29-tommers front.
- Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt.
- Vi introduserte SWAT™-døren på Stumpjumperen i 2016, og la til plass i rammen din for de «oh sh**t»-nødvendighetene som pumper og reserverør, og gjorde umiddelbart jerseylommer overflødige.
FRAMESET
Frame
M5 Alloy chassis and rear-end, asymmetrical design, 29″ Trail Geometry with S-Sizing, SWAT™ Door integration, head tube angle adjustment, horst pivot BB adjustment, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm of travel
Seat Binder
Alloy, 38.6mm
SWAT
SWAT™ Door integration
SUSPENSION
Rear Shock
FOX FLOAT X Factory, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 2-position lever w/ LSC adjustment, S1:210x50mm, S2-S6:210x55mm
Fork
FOX FLOAT 36 Factory, GRIP2 damper, 15x110mm, 44mm offset, S1: 150mm of travel, S2-S6: 160mm of travel
COCKPIT
Stem
Deity, 35.0mm
Handlebars
Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width
Tape
Specialized Trail Grips
Saddle
Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, 155/143mm
SeatPost
OneUp, Dropper Post-V2, MMX lever, 34.9 (S1:120mm, S2/S3:150mm, S4: 180mm, S5/S6: 210mm)
BRAKES
Front Brake
SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
Rear Brake
SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
DRIVETRAIN
Rear Derailleur
SRAM GX Eagle, 12-speed
Shift Levers
SRAM GX Eagle, 12-speed
Cassette
SRAM XG-1275, 12-speed, 10-52t
Chain
SRAM GX Eagle, 12-speed
Crankset
SRAM GX Eagle, DUB, S1:165mm, S2-S5: 170mm, S6: 175mm
Chainrings
Alloy, 30T
Bottom Bracket
SRAM DUB, BSA 73mm, threaded
WHEELS
Rims
Roval Traverse 29 Alloy, 30mm inner width, hand-built, 2Bliss Ready
Front Hub
Roval, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
Rear Hub
Roval DT Swiss 370, Ratchet LN, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h
Spokes
DT Swiss Competition Race
Front Tire
Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3″
Rear Tire
Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3″
Inner Tubes
Standard, Presta valve