Tomt på lager

Specialized Epic Evo

GLOSS COOL GREY/DOVE GREY

For den som ønsker å leke seg i løypene.

Beskrivelse

Og selv om det aldri vil si nei takk til et startnummer, kjenner Epic EVO seg godt kjent med at den neste fjellryggen også utgjør en helt grei mållinje, og tilbyr en utrolig kombinasjon av tråkkeffektivitet og imponerende evne til å temme stien for å få deg dit raskere.

Mens Epic EVO ser en tilsynelatende beskjeden økning på 20 millimeter i fjærvandring foran over sin Epic-stallkamerat og bare 10 millimeter bak, har vi jobbet overtid for å sikre at det er implementert på en måte som får deg til å si 'Whoa!' så snart du treffer ditt første strekk av sti.

Nøye konstruert for å beholde så mye av Epic's standard-effektivitet som mulig, jobber EVO's nye suspensjonskinematikk i samspill med vår Rx XC støtdemper for å sikre at du er i stand til å utnytte hver eneste tomme av tilgjengelig fjærvandring, samtidig som du tilbyr økte anti-squat egenskaper for forbedret tråkkeffektivitet.

Med god praksis med å holde seg foran kurven, hevder Epic EVO nå å være den mest kapable versjonen av vår Progressive XC Geometry noensinne på en Epic. Den er også mer allsidig enn noensinne takket være et nytt flip-chip-utstyrt bakende som lar ryttere justere headtube-vinkel og bottom bracket-høyde for å tilpasse Epic EVO's håndteringsegenskaper.

Epic EVO's fjærlette FACT 11m karbonramme har kraftige SRAM-komponenter og RockShox-fjæring for en pakke skreddersydd for å få milene til å forsvinne raskere enn noen gang.

Flip It To Rip It: Tilpass Epic EVO's FACT 11m karbonrammes kjøreegenskaper til dine preferanser med flip-chip-enkelhet som lar ryttere redusere EVO's headtube-vinkel med en halv grad samtidig som de senker bottom bracket-høyden med 10 millimeter. Reba RL gir ut fjærvandring med en stabil hånd takket være RockShox's Motion Control demper, mens SoloAir-justerbarheten gjør det enkelt å finjustere fjæringsytelsen. SRAM's NX Eagle drivverk er referansen for rimelig høy ytelse, med presis giring og en massiv girrekkevidde på 450%.

Teknisk informasjon

FRAMESET

Frame:

FACT 11m Full Carbon, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 110mm of travel

Seat Binder:

SEAT COLLAR, KCNC, SPL-SC02-349-02, EXTRUDED, 7075-T73, 34.9MM, 10B21, BLACK ZINC BOLT, BOLT CLAMP TYPE


SUSPENSION

Rear Shock:

RockShox Deluxe Select+, Rx XC Tune, Two Position, Rebound Adjust, 190x40mm

Fork:

RockShox Reba RL, Motion Control damper, Solo Air, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 120mm of travel


COCKPIT

Saddle:

Body Geometry Power Sport, steel rails

Handlebars:

Specialized Alloy, 20mm rise, 31.8mm, 760mm wide

Tape:

Specialized Trail Grips

Stem:

Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise

SeatPost:

TranzX Dropper, 30.9mm, XS-SM: 100mm, M: 125mm, L-XL: 150mm


BRAKES

Front Brake:

SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper

Rear Brake:

SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper


DRIVETRAIN:

Bottom Bracket

SRAM DUB, BSA 73mm, Threaded

Rear Derailleur:

SRAM NX Eagle, 12-speed

Cassette:

SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t

Shift Levers:

SRAM NX Eagle, trigger, 12-speed

Chain:

SRAM SX Eagle, 12-speed

Crankset:

SRAM X1000 Eagle, DUB, 170/175mm 32T

Chainrings:

32T


WHEELS

Rear Hub:

Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h

Front Tire:

Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35

Rear Tire:

Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35

Rims:

Specialized Alloy, Tubeless Ready, 29mm internal width, 28h


WHEELS & TIRES

Front Hub:

Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h

Inner Tubes:

TUBES,STANDARD 48MM PV LOW LEAD 29x1.75/2.4, MAXXIS BRAND


WHEELS & TIRES

Spokes:

Stainless, 14g

Spesifikasjoner

Størrelse

M, L

Farge

GLOSS COOL GREY/DOVE GREY

Type

Fulldempet XC-sykkel

Merke

SPECIALIZED

Omtaler

Spørsmål

Handlekurv